2012. február 19., vasárnap

Vasárnap

Vasárnap lévén, hoztam kicsit könnyedebbet...


Nagyon jól sikerült: némelyiket simán hagytam, némelyiket köménnyel szórtam. Szerintem csak ízlés és fantázia dolga. 
Mellé ezt tálaltam: 

Medvehagymás-szalonnás krumpli, sült oldalassal! 
Hát nem éppen reform és nem éppen diétás, de oltári finom!

Télire a fagyasztóba a következő módon teszem el a medvehagymát: a leveleket megmosom, egymásra igazítva szivar alakúra sodrom, lefóliázom, majd így kerül zacskóba. Fagyott állapotban is kiválóan szeletelhető, aprítható, remekül őrzi az aromáját. Egész télen használom kelt tésztákhoz, krumplihoz, mártáshoz. 

Így néznek ki az összetekert medvehagyma levelek, majd bele egy zacskóba. Annyit veszek ki, amennyit a felhasználás megkíván.

...és még egy medvehagymás...

Medvehagymás eszencia. Pálinkába áztatjuk a friss, összeaprított igen sok medvehagymát, majd egy olyan dunsztos üvegben érleljük, melyet meg tudunk kevergetni. Amikor a lé már zöldes színű és ütős illatú lesz jól zárható  üvegbe teszem. Nem kell nagy mennyiségben készíteni, mert ez nem élvezeti cikk! 
Immunerősítő, vértisztító, fertelmes szagú...
Állásinterjú elé nem ajánlom,
de 
meghűlés, tél végén jelentkező fáradság javítására kiváló! 
E. 

4 megjegyzés:

  1. NAGY KISERTES HOZZAD BENEZNI!MINDEN SZAVAD, S ETELED ZAMATOS!

    VálaszTörlés
  2. Mi előző idényben ettünk először medvehagymát és nagyon megszerettük. Pont ma jutott eszembe, hogy de finom is, milyen jó lesz majd enni. Erre itt a megoldás jövő télire, hogy tehetünk majd el.

    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Itt most minden nyami!
    Jó olvasni Téged.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kedvességeteket! Én is nagyon várom már a friss medvehagymát! Erika

    VálaszTörlés