2011. április 26., kedd

Családi lelkinap

Nagy ajándékban volt részünk, családilag nyaralhattunk három napot Balatonföldváron a Bethesda Baptista Üdülőben. Már itthon készültünk rá és elhatároztuk, hogy nagyon hosszú gyalogtúrákat tervezünk be. Két és fél nap alatt 55-60 km-t gyalogoltunk.
Az internetről legyűjtöttük a túraútvonalakat és Laci összerakta, merre, hogyan.
Így is történt, első napon átgyalogoltunk Szemesre, komp, Tihany, Apátság.

I. András királyunk nyughelye.

Ezt követően nekivágtunk a Lóczy-tanösvénynek bővebben ITT!
Hogy mit láttunk?
Nézzétek meg!

Gyönyörű túraútvonal, már általános iskolás alsósokkal is remekül bejárható, óriási természeti értékű terület!
Balatonföldvár - Anya-Lánya
Nekivágtunk. Elhatároztuk, hogy bevesszük a kereki várat. Én kevésbé határoztam el, amikor megtudtam, hogy minimum 20 km - úgy látatlanba. Hosszú szakaszokat kellett menni egyik jelzéstől a másikig és ez időnként kilátástalan helyzetet eredményezett nálam. Hogy mégsem kilátástalan, íme egy kilátó!
Somogy megye legmagasabb pontja: Alman-tető

Mire ideértünk már vizünk alig volt, de olyan szomjas voltam, hogy Laci gyógyteája sem tűnt rossznak!
Összetevői: csalántea, citrom, almaecet, svédcsepp!
Hosszú várakozás után - kb. 7 óra gyaloglás - ipiapacs, bevettük a várat.
XV. századi várrom.
Hosszú, meredek lejtőn kellett leereszkedni a faluba, de semmi nem jelentett már akadályt, mert a szomjunk nagyobb volt. A faluban az első kocsmában egyik üdítőt kértük a másik után...
A túrák tapasztalata: a gyönyörű látványon és a természet szépségén és csodáján túl, megértettem és megéreztem, mire valók a zarándokutak. Még soha nem voltam, de a fáradságtól már beszélgetni sincs kedve az embernek, ráadásul pazarolja az erejét, úgy, hogy még nem tudja mennyi van hátra. Soha nem tudtam egy huzamban ennyit együtt lenni Istennel, mint ezeken a hosszú túrákon. Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat, lebarnultunk, tele voltunk élményekkel, voltunk együtt is és lélekben magunk is! Rádöbbenhettem és szembesülhettem a hétköznapok hajtása után, hogy Isten milyen szép világgal, szép hazával ajándékozott meg, hogy minden mesterien megkomponált és harmóniájával adja a teljességet! Minden úgy jó és hibátlan, ahogy megalkotta, azon mi emberek javítani nem tudunk, legfeljebb, ha sokat okoskodunk csak ronthatunk rajta! Nagyon hálás vagyok ezekért a napokért!

Az utolsó napon újra kompoztunk és sétáltunk egyet (mindenkinek izomláza volt :o), mert Viki első reggel lázasan ébredt és lemaradt a hajózásról. Szerettük volna pótolni neki!
Ilyen élményekkel érkeztünk haza nagycsütörtökre!