2012. október 21., vasárnap

Csicserifasírt

Muszáj új dolgokat becsempésznem a konyhába.
Életmód és étrendváltásban vannak a családtagok.
Van, aki hízni szeretne, van aki nem fogyókúrázik, csak fogy... mert egészen másként táplálkozik, mint eddig.
Szóval, most ki vagyok hegyezve a fehérjében gazdag vega ételekre, húspótlókra, teljes kiőrlésűekre, olajokra, zöldfűszerekre, tartósítószermentesekre, nem félkészre, nem gyorsra.
Házira!
Ennek egyik folyománya a csicserifasírt.
Így szól a recept:
- 20 dkg csicseriborsó, 1 szép fej hagyma, petrezselyemgyökér, sárgarépa, 1 tojás, 1 teáskanál sütőpor, egy csokor petrezselyem, fél csokor koriander (ezt nem tudtam produkálni), 1 kávékanál római kömény, só, bors, olívaolaj.
Most jön a hogyan!
Este beáztatjuk a csicseriborsót, másnap a hagymával meg a gyökérzöldségekkel simára turmixoljuk. (Nekem nem olyan szuper a masinám, ezért én a répát, zöldséget, hagymát durva reszelőn lereszeltem. A csicseriborsót szét tudtam aprítani a géppel, kellően felpuhul az áztatás hatására.) Utána tojás, sütőpor, zöldfűszerek, só, bors, kömény. Egy órácskát pihen a hűtőben, majd diónyi gombóckákat raktam a sütőpapírral bélelt tepsibe (a sütőpapírt lekentem egy kis olívával). A fasírt tetejét is megkentem olívaolajjal, majd hőlégkeveréssel 20-25 perc alatt 180 fokos sütőben megsütöttem.


Ma mit csinálok másképp, mint a recept írja?
- a masszához is keverek olívaolajat, mert én száraznak találtam. 
- lesz benne koriander (igaz szárított!)
- mivel gondolom, hogy az olajtól hígabb lesz, így zab- vagy rozs- vagy lenpehellyel fogom lazítani.
Közzé fogom tenni, ha újítási elképzelésemet ne kövessétek...
Most reggel még bizakodó vagyok!
E. 

1 megjegyzés:

  1. Nekem is vannak törekvéseim az egészségesebb étkek irányába és így tetszik ez a recept! A csicserivel még nem próbálkoztam, úgyhogy ez lesz a kezdő recept. Bevetem a módosításaidat is. Kíváncsi vagyok. :-)

    VálaszTörlés