2010. december 4., szombat

Ajándékötletek

Ma fűszerolajakat készítettem, mely gondolom sokaknak nem újdonság. Ha mégis megfeledkeztetek róla, csaljátok elő az emlékeitekből, mert szerintem nagyon kedves, finom, házilag elkészíthető ajándék!
Tartalma: fokhagyma, csöves piros paprika, szemes bors, rozmaring ág, olíva olaj. 
Ha az időtök engedi, üvegkontúrral megfesthetitek, de lehet, hogy festés nélkül még szebb! A tetejét kicsi textil lappal, rafiával díszíthetitek! Nagyon finom vele a sült hús!
Egyszerű és nagyszerű ajándék!

A másik, amit már ígértem korábban a NARANCS LIKŐR!
Az eredeti receptet lejegyzem, aztán a tapasztalataimat mellé! 
Hozzávalók: 4-5 szem narancs, 1 citrom, 20 dkg cukor, 1/2 dl víz, 1/2 l vodka, 1 ág friss rozmaring, narancshéjkarikák. 
A vizet a cukorral sziruppá főzitek, majd kihűlés után hozzáadjátok a vodkát. A narancsot és a citromot megpucoljátok (fehér részt is leszedni!) és felkarikázzátok. Üvegbe vele! Rozmaring ág, majd rá az szirupos vodka! A narancshéjat spirálisan körbevágjátok és beleteszitek! (állítólag dísz is, zamat is!)


Saját tapasztalat: 
  • én az idén már nem raktam bele a narancshéjat, lásd Móninál a választ a citrusfélék héjáról!
  • a rozmaringággal vigyázzatok, nagyon intenzív a zamata, néhány nap múlva praktikus megkóstolni, ha úgy érzed sok az ízéből, vedd ki az ágat!
  • az idén a szirupba fele annyi cukrot tettem és mézzel pótoltam
  • dobtam hozzá három-négy szegfűszeget
Két hétig tegyétek kamrába, hűvös helyre, kevergessétek meg, ha arra jártok. Nem ér mindig megkóstolni! Két hét után szűrjétek le, rakjátok üvegekbe! Ezeket az üvegeket viszont ajánlom, hogy üvegkontúrral díszítsétek, mert nagyon szép aranysárga italotok lesz és gyönyörűen mutat rajta! 
A narancsot egészítsétek még ki apróra darabolt naranccsal, főzzétek meg, cukorral ízesítsétek és finom dzsem készülhet belőle. 
Két hét múlva teszek fel fotókat, hogy mire jutottam! Holnap egy nagyon finom, puha mézeskalács recepttel várlak benneteket!
Szép estét mindenkinek! 
Erika

1 megjegyzés:

  1. Fűszerolajat én is gyártottam régebben.
    Most vanília eszenciát készítettem.
    Lenne egy kérdésem!A méztől nem zavarasodik meg a likőr?

    VálaszTörlés