2010. december 5., vasárnap

Puha mézes

Nemrég kaptam ezt a receptet az egyik kolléganőmtől. Fogadjátok szeretettel advent második vasárnapján!

Hozzávalók: 25 dkg cukorból, 20 dkg mézből és 1 dl vízből szirupot főzünk, majd a következőkhöz hozzáadjuk!
1 kg liszt
2 dl tej
1,5 dl étolaj
1 egész tojás
3 tojássárgája
1 cs. fahéj
1 cs. szalalkáli
1 cs. sütőpor
Összegyúrjuk, majd 1 napig vagy 1 éjszakára hűtőszekrénybe téve állni hagyjuk.
Másnap vékonyra nyújtjuk és különböző formákkal kiszaggatjuk. 
(3-4 mm-nél ne legyen vastagabb a kinyújtott tészta, mert a meleg hatására felfelé duzzadnak! Nem szétterül, hanem a vastagsága növekszik!)
Mielőtt nekikezdenétek a nyújtásnak súlyzózzatok egy kicsit, vegyétek le a pulóvert és vegyetek mély lélegzetet! A tésztatömböt én elharmadoltam, így is komoly fizikai munka! Hajrá Lányok!



Díszítő cukormáz (levegőn száradó)
1 tojásfehérjéhez annyi porcukrot adunk, hogy jó sűrű legyen. Villával jól összekeverjük. Habverővel nem szabad verni! Kanállal kicsi zacskóba tesszük, a sarkán kis lyukat vágunk. Így a zacskóval, mint a ceruzával rajzolhatunk!

Nemcsak karácsonyi szaggatót használtam, hanem derelyevágóval keskeny téglalapokat és négyzeteket is szabtam. A bevonáshoz használtam csokoládét is! 
Nagy adag, elereszthetitek a fantáziátokat, nagyon sok lesz belőle!


Puha lesz a süti, egyből fogyasztható! Karácsonyfa dísznek olyat ajánlanék, amelyben nincs "térfogatnövelő" anyag!
Jó étvágyat, kellemes időtöltést mindenkinek!
Erika

1 megjegyzés:

  1. Valamiért nem sikerül sosem olyanra a mézesem amilyennek szeretném!Viszont a Nóri finit tud sütni, így ellát engem is!:-)
    Lehet meg kellene próbálnom ezt a recit.
    A baris mézeskalács nagyon tetszik!:-)

    VálaszTörlés