2010. november 11., csütörtök

Könyvajánló

Minden nap olvasok a tanítványaimnak. Közéjük ülök, hogy együtt végignézhessük a könyveket. A tartalmon túl fontosnak tartom az illusztrációkat. Szép képeket sokáig lehet nézegetni, beszélgetést kezdeményezni, megfigyelni és megfigyeltetni az apró részleteket. Nagy kedvencünk a Mesélő Biblia. Olyan egyszerű, szép szóhasználattal meséli el a bilbliai történeteket, a mondatok megfelelő hosszúságúak, a rajzok csodálatosak. (A népszerűsítés pusztán annak köszönhető, hogy igazán szeretjük és én nagyon igényes könyvnek tartom! )
A másik nagy kedvenc A szentmise súlya - A hit meséje c. könyv. Többször végigolvastuk, szintén a megunhatatlan történetek egyike.

Bízom benne, hogy a becsillanások ellenére látjátok milyen beszédesek az arcok.  Nagyon sokat játszunk babzsákkal:
  • megnézzük a képet, megfigyeljük, felteszek egy kérdést, akinek dobom a babzsákot, az válszolhat. Pl.: Hány ember fején volt kalap?
  • felelgetős játék : Felvezetem a játékot és mondom: Én azt mondom alacsony, Te azt mondod magas. (A gyerek felfedezi, hogy ellentétes jelentésű szavakat kell mondani!) Már dobom is a zsákot: Én azt mondom, szorgalmas, Te azt mondod és dobom és felel rá.... stb. ugyanígy eljátszuk rokon értelmű szavakat gyűjtve, mondatfajtát dobok és ő dobja rá a példamondatot, dobom a mondatot, ő visszadobja a mondatfajtát, dobom a szót, ő mondja, hogy j vagy ly, dobom a szót, mondja a szófaját és fordítva. Szóval a babzsákot minden nap használom, felfrissít, átmozgat, pörgeti a gondolkodást!
  • Én piramis alakban varrom a babzsákot! Egyensúlygyakorlatok: mindenki felteszi a fejtetőre, a jobb vállára, közben álljunk a bal lábunkra (jobb-bal, tér-irány, egyensúly  gyakorlat egyszerre)
  • Kiváló a matematika órán is: számsor mondása, páros a szám vagy páratlan, szorzás/osztás gyakorlása, igaz-hamis állítások stb. Végtelen a felhasználási lehetősége a babzsáknak, tölthetitek morzsolt kukoricával, babbal, meggymaggal. (Én a meggymaggal takarékosan bánok, mert a meggymag kiválóan tartja a meleget. Felmelegítés után zsákba töltöm és kiváló fülfájós gyereknek!)
Szép estét minenkinek!

8 megjegyzés:

  1. Erre a játékra emlékszem!Bazsiék is játszottak annak idején a babzsákkal.
    Te meg a régi vagy Erika!Szívvel-lélekkel tanítasz!Igazi pedagógus!:-)

    VálaszTörlés
  2. Elfelejtettem írni, hogy válogatom össze a likőr recepteket.
    Vannak még más ötleteim is.:-)
    Emailben elküldöm majd őket.

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Drága Nelli én is tudom, hogy Te is a régi vagy (látom a sok finomságon)! Nagyon sok jót kaptam és kapok a gyerekektől... Erika

    VálaszTörlés
  4. Imádtam a babzsákot! De jó, hogy eszembe juttattad! Egymillió dologra lehet használni!
    A szülők engedik, hogy ennyire favorizáld a vallási történeteket?

    VálaszTörlés
  5. Már rég tervbe van véve a babzsák elkészítése. Most már sűrgőssé vált. Remélem a napokban elkészítem, nem is egyet, háromra lesz szükségem.

    VálaszTörlés
  6. Egyházi iskola vagyunk! A babzsák felhasználási területe végtelen! Törekszem szemnek is szép és puha anyagokból varrni, hogy szeressék őket! És szeretik is! Varrhattok rá szemet, szájat, gyorsan lehet tyúkocskát csinálni belőle, szóval sztár!

    VálaszTörlés
  7. Véletlen keveredtem ide, most először olvastalak és épp ezt a bejegyzésedet, ami nagyon aktuális számomra. Van egy 4,5 éves, nagyon érdeklődő kislányom. Neki tudnád ajánlani már a Mesélő Bibliát vagy tudnál a korosztályának megfelelőbbet mondani? Elsősorban a karácsony és az akkori történések érdeklik. :) Köszönöm szépen a válaszod és most megyek, tovább olvasgatlak. :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Névtelen olvasó!
    A Mesélő Biblia tartalmazza az Ószövetség és az Újszövetség bibliai történeteit. Az óvodás-kisiskolás korosztálynak íródott. Benne találod a karácsonyhoz kapcsolódó történeteket is. Több féle gyermekbiblia van forgalomban, nekem most ez a kedvencem. Biztosan szeretni fogja a kislányod, a benne lévő képekről nagyon sokat lehet beszélgetni. A könyv hangoskönyv formában is kapható, és van a könyvhöz kiegészítésképpen megvásárolható játékoskönyv. Erika

    VálaszTörlés