2010. november 8., hétfő

Őszi szünet után

Azzal a vallomással kezdeném, hogy reggel nehezen indultam el. Jó volt itthon lenni és szükségem volt a pihenésre. Ahogy közeledtem az iskola felé, innen, onnan átkiabáló gyerekek köszöntése tompította, majd feledtette velem a reggeli hangulatot. A küszöböt átlépve, csakúgy dölt rám a Dicsértessék a Jézus Krisztus! Erika néni! Meghoztuk, leadhatjuk? Anyu segített. Nem baj? Elkészültünk. Én az őszi koszorút választottam. ... és minden a régi volt, és nem volt nyűg már semmi, csak hallgattam és néztem és csodáltam.
Rendszeresen írok ki a gyerekeknek különböző pályázatokat iskolai szinten, korosztályonként, családtagokat is segítségül hívhatnak - sőt, örülök, ha együtt dolgoznak. Így volt ez az őszi szünet elején: feladatlapot lehetett felvenni (a gyerek döntése, hogy akarja-e, persze elég jól megreklámozom! - motiváció). A témája a szüret volt, a szürethez kapcsolódó népszokások, őszi találós kérdések, színezgetős feladat, őszi időjárásjelentést kellett írniuk az iskolaújságba és az utolsó egy kreatív feladat. Hármat jelöltem meg, részletesen leírtam melyiket hogyan kell elkészíteni (célja a szövegértés fejlesztése is, a döntés felelőssége is, és a manuális tevékenység) és kiválaszthatták melyik kerüljön a pályázata mellé kreatív mellékletként. Nem tudom melyik ügyes blogon találhattam a kézfát, krumplinyomdát és őszi terméskoszorút lehetett készíteni. Szerda a beadási határidő, már ma csuda szép dolgokat hoztak, lefényképezem majd nektek a belőle készített kiállítást! Pénteken a reggeli imádság után értékelés lesz. Minden pályázónak szoktam kis emléktárgyat adni, ha rápillant jusson eszébe, hogy a kötelezőn túli, plusz feladatokat is vállalta és legyen büszke rá (matrica, füzetcimke, könyvjelző, képeslap). Nem helyezést hírdetek, hanem ki melyik nívókategóriát érte el (III. II. I. bronz, ezüst, arany). Egy-egy kategóriában több is lehet, a munka színvonala határozza meg a minősítését. Apró ajándékokat kapnak: tollat, sapkát, órarendet, színező füzetet, a legügyesebbek újságot, folyóiratot, könyvet és persze óriási tapsot! A legszebb munkákat, darabokat kiállítom, hogy a többiek is kedvet kapjanak. folyt.köv.
Nagyon örültem, mert sokan használták ki az őszi szünet gyönyörű időjárását (nálunk szép volt). Sokan kirándultak, bicikliztek.
A mi iskolánk egyházi intézmény: ma reggel a reggeli közös imádságot az én osztályom vezette. (Minden  reggel van közös imádság az aulában, az osztályok feladata tartalommal megtölteni (zenész növendékeink muzsikálásától, a napi evangéliumig, tanmesétől, a léleképítő versig), heti váltásban végezzük! Igazán jó napindítás: összeszed. ) Nagyon szépet olvastunk fel a mindennapok ajándékairól, az előttünk álló új lehetőségekről. Napközben is megemlegettük, hogy milyen fontos, hogy a nekünk küldött feladatokat is észre vegyük, mit tehetünk a másikért.
Őszi szünet előtti utolsó pénteken iskolánk vendége volt Andrásfalvy Bertalan. A Szülők Klubjába hívtuk meg, előadásának témája a család fontossága és szerepe a gyermekek életében. Hááát... igen jó volt. Összefoglalom majd nektek, különösen a népi játékokkal kapcsolatos észrevételeit, mert engem az nagyon elgondolkodtatott. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése